problematiskt att vara turist ibland

I brist på annat så kan jag berätta lite tabbar från resan för några dagar sedan.

• Första dagen vi kom fram gick jag till en gatukiosk för att köpa en karta över Florens. Det där med annan valuta än svenska SEK existerar inte för mig så när han sa att den kostade 2,30 Euro så gav jag honom 23 Euro. Alltså ca 240 spänn ist för 25:-. Haha, han skrattade lite åt mig men var snäll nog och var ärlig och gav tillbaka överskottet.


• Jag tokvägrade dra med ett par gympadojor att gå runt i (trots att det hade behövts), då jag är mer fåfäng än bekväm, men det fick jag snabbt ångra efter måånga km i mina boots så jag gick in på ett apotek andra dagen för att köpa skoskavsplåster. Allt var på italienska så jag visste inte riktigt vad som var vad, (och vad heter plåster på eng !?!?!), men på disken var ett ställ som såg ut att vara plåster. Tog en förpackning, inväntade en expedit, och skulle betala. När jag lägger fram förpackningen ser jag att det är kondomer i XL-size. Haha. Dag 3 gav jag upp och köpte mina gympaskor och gick runt med ändå.


• På Fredagen åkte vi till en by som heter Greve och ligger mellan Siena och Florens. Vi var ett gäng på 6 pers som följdes till ett litet café där de hade Toscanas godaste glass. Expediten var mycket märklig där. Hon blev sur över våra beställningar. Hon blev sur för att Kristian (ena killen) köpte en kaffe, sur på mig för att jag köpte en glass och inte glass OCH en kaffe, sur på Fredrik för att han hade köpt en kaffe och sedan ville ha en glass också och gick in och beställde en glass över disken, men då skulle han inte ha gjort det på det viset. Vi fattade ingenting. Till mig sa hon att jag måste beställa något för att få sitta där, och där satt jag med min nyinköpta glass från deras café. Hon verkade svår att tillfredställa, den damen.




Nu längtar jag mest efter lite kompistid med mina vänner. Det är allt för långt emellan vi ses! :/

Kommentarer
Postat av: Emma

ska vi ses!!!=)?

2010-11-02 @ 19:25:29
Postat av: Tanten

Vilken fin sida du har!



/Tanten

Postat av: Anonym

Haha, du är inte lite kung! Låter som om ni hade det trevligt värre, jag röstar för att ses snart!Om inte annat spar jag pussen till nästa helg ;)

2010-11-05 @ 18:48:32
Postat av: CillA

Kondomer carkan, du är bäst!!

2010-11-08 @ 07:33:55
URL: http://cillasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback