dag 1- Om mig.

Dag 01 – Om mig

Ja, om mig. Karolina, 24 år om 1,5 vecka. Bosatt i Skellefteå tillsammans med min sambo. Kommer från inlandet från början, men flyttade till Skellefteå 2006 för att studera till resesäljare. Jobbade en sommar som bokningdassistent på Skyways, det är den enda karriären jag haft inom den branschen. (Förutom praktiker under utbildningens gång). Efter det stannade jag kvar i stan i drygt ett år. Men sen blev jag lite oväntat kär, sålde alla mina möbler och leverne för att flytta till huvudstaden. Bodde på Kungsholmen några månader sedan fick jag med mig honom upp till norr igen. Vi jobbar och står i, och vem vet vad framtiden visar.

Till hösten har jag dock planer på att gå en Make up & beauty-utbildning på ett halvår, i Umeå. Det har alltid varit min dröm att jobba inom den branschen. Jag har intresserat mig av make up så länge jag kan minnas. Varje jul när jag var mindre önskade jag mig en sminkdocka. Nu på äldre dar har jag som tur var fått öva på mina vänner ist! :) Vart jag befinner mig efter utbildningens slut återstår att se. Vi får se vart karriären tar mig. Kanske en period till i Stockholm. Vi får se, vi får se.

Ett annat stort intresse jag har är inredning i lantlig /industriell /fransk vintage-stil. Ser fram emot den dagen man köper sitt egna hus. Helst hade det varit ett klassiskt Gotländskt stenhus, men så långt ner tror och hoppas jag att vi inte tar oss. Annars reser jag gärna. Storstad, Europa. Nya favoriten är Florens i Italien. Kulturellt, kulinariskt, gemytligt, romantiskt, fantastiskt.

Det var lite om mig. Säkert något stor del av er redan visste, men för er som inte känner mig i verkliga livet, då vet ni! :)

Vi hörs imorgon, då blir det " Min första kärlek".

 

Kramar..


Kommentarer
Postat av: Anonym

har du kommit in på utbildningen ?

2010-12-02 @ 22:09:23
Postat av: Anonym

Jag har inte sökt ännu. Men det är inget jag oroar mig för. Än..! :)

Postat av: Anonym

Okej! har också funderat på att söka den utbildningen :)

2010-12-03 @ 22:01:26
Postat av: Anonym

.. vem är du, anonyme kommentator? :)

2010-12-03 @ 23:45:16
URL: http://carkan.blogg.se/
Postat av: Emilia

Hehe oj, inte tänkt på att jag inte skrivit mitt namn=) Emilia heter jag iaf :)

2010-12-04 @ 17:01:38
Postat av: Anonym

Då kanske vi ses i Umeå till hösten då, Emilia! :)

2010-12-04 @ 18:45:42
URL: http://carkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback