man får inte ligga på latsidan..

Hello.

Nu börja min minisemester leda mot sitt slut. Trodde jag. Tills idag. När jag och mamma gick längs skogsvägen mot stugan. Vi lalade och pratade på, helt plötsligt gjorde jag en flygandes show genom luften. Snubblade på en rot och flög rätt ner i backen. Landade på vänstra knäet och tog emot  mig med högra armen. Hörde hur armen klickade till sen domnade den bort. Jag fick panik och tänkte "NEJ STADSFESTEN!!!", lite senare tänkte jag "NEJ INTE BRUTEN ARM NEJ". Det gjorde sjukt ont, men nu har jag ingen större smärta i armen längre. Knäet däremot. Min gud. Är det vägomläggning på mitt vänstra ben eller vad är det jag känner!? Så det blir med andra ord en smärtsam hemmadag imorgon ist för arbete. Och stillsamma dagar att möta.

Hursom. Dessa lediga dagar har spenderats till 80% i köken så jag haft fnatt som kokerska. Jag har kokat 4 liter häggblomstersaft och kokat 1 liter rabarber & ingefärmarmelad. Bakade även en otroligt god citron & flädertårta med cocosbotten i Fredags. Har handlat blommor tillmor lilla mor, lagat middagar bestående av lax och diverse, tillrett goda deserter. Hjälp mamma med det sista inför syrrans bröllop. Så, dessa lediga dagar har varit EFFEKTIVA och någon skön stillsam semester har jag inte sett synen av.

Men snart har jag min riktiga semester och då.. är det full rulle igen! Heheh..

Är man en damp-Carro så är man!

Ha en trevlig kväll. Nu ska jag försöka vingla upp till min säng och sova bort smärtan så gott det går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback