TADAA!

Nytt år, nya möjligheter, nya bloggtag?
Jag fick ett välformulerat samtal från söder som uppmanade mig att sätta mig bakom tangenterna igen och börja knappra för att fylla ut vår bloggatmosfär med lite andra ämnen än bäbisprat, botox eller wannabe-kändisskap. Man håller väl sin plikt så gott det går. Vi får väl se hur länge det varar ;)

HUr ska man sumera den senaste tiden då? Kanske genom att radda upp allting? Som alla andra gjorde de sista timmarna av 2009 ?

- Jag har blivit beroende av Tradera. Day ´n night var min melodi. Tills jag insåg att hela min mailinkorg var fylld av "Tradera-Vinnande bud" samt grovt nedsatt saldo på kontot. Jag anade en viss koppling mellan dessa. Så var har jag nu fyndat allt mest på Tradera undrar ni då? Okej, de låter kanske fånigt, men... en hel hög med skvallerblaskor från 60-talet med "Prins Kung carl Gustav", Birgitte Bardot m.m.., en bordkalender från samma årtionde, en receptbok från 1927, en sliten plåtskylt med texten " My house was cleaned yesterday, sprry you missed it", en Rosa Ljung-fönsterlampa m.m. Shabby Chic är allt jag säger<3

- Fått ett utökat vikariat från 1,5 år till minst 3 år vilket mer eller mindre garanterar mig att tillslut få en egen tjänst, en välkommen julklapp, tack tomten.

- Haft en förträffligt trevlig tjejfest på Kronan juldagen då man fick smaka på både det ena och det andra.. sen vet jag inte så mkt mer...!

- Spenderat en mkt trevlig nyårsafton i Malås skogar innehållande älgkött, vildsvin, räkor, snappsar och en sambo i kräkhinken. Gott Nytt år!?

- Tecknat ett "livstidsgaranti"-avtal på Friskvårdskompaniet, bara för att inte kunna bli lte lat och sluta efter ett halvår.

- Slutat läsa bloggar av någon anledning. Tröttnade på en ohuman plastbrud vid namn Kissie, tyckte att Kenza blivit lite väl "my money..." och anser att Bella förmodligen inte har så glammigt liv som hon vill att det ska framstå.



Och efter klockslaget den 31 December 2009 har livet rullat på i sakta gemak. Några nyårslöften har jag i vanlig ordning givit. Och ett blev det inte....

1, Sluta rapa ( Ajabaja av Fredrik)
2, Sluta spontanshoppa (Uppmaning av mor lilla mor)
3, Endast äta godis dååå och då samt endast fika när det är speciella tillfällen ( Nej, en tisdag framför tv räknas inte, trodde jag med men icket)
4, Sluta vara så beroende av Tradera
5, Mogna lite!!!
6, Släppa ett visst kontrollbehov i vissa lägen
7, Lära mig åka rulltrappa i nedåtgående riktning utan att börja lipa

Nu återstår det bara att se hur länge dessa löften hålls. Men.. näe.. Jag SKA!

Vad har då år 2010 att erbjuda?

En inbokad Thailandsresa i mars, bröllop i Juni, första betalda semestern, Småland, Stockholm, Europa-weekend, träning, bli rik (!?), spelkvällar med Emma och Anton ( Anyone join us?) m.m. I´m up for anything!


Såja, det blev väl ett godkänt kick-off inlägg för år 2010.

Gott Nytt år y´all ! :D




Kommentarer
Postat av: jillbacill

BRA carkis, har saknat din blogg! KÖR HÅRT!

2010-01-05 @ 12:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback