nackdelen att vara tillsammans med en sörlänning

Jag: " Kan du inte steka plättar idag? "
Fredrik: "Pannkakor..?"
Jag: "Nej plättar. Vill inte ha pannkaka"
Fredrik: "Vi har inget plättjärn"
 jag: " Joo stekpannan.."
Fredrik: "Ja pannkaka....."
Jag: " De heter plättar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Fredrik: " Pannkakor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Jag: "NEJ! DET HETER PLÄTTAR. MINIPLÄTTAR-PLÄTTAR-PANNKAKOR"


God damn it !!!!!

Miniplättar


Plättar



Pannkaka


Och ni som påstår något annat har fel-fel-fel! ;P


Kommentarer
Postat av: sis

Ja!! Ni har fel då..för det heter som du skrivit! Men däremot så säger jag småplättar istället för miniplättar!

2010-02-01 @ 08:56:48
Postat av: JennyLu

Kära Carro. Jag föreslår att du tittar i närmsta kokbok. Där kommer du få se att sörlänningar (nästan) alltid har rätt :P

2010-02-02 @ 19:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback