innan jag ska sova..

God Dag. Eller god afton rättare sagt. Eller kväll...?
Och vad i hela fridens dagar gör du uppe nu kanske ni tänker, jaa jag förstår att ni är helt blown away av min kvällspigghet för en gångs skull, men jag har redan sovit någon  timme där kring 18-19-tiden så jag är pigg som en lärka nu, efter 1,5 timmes försök till att sova kring 21-snåret.

Jag sitter hemma i min ensamhet. Mitt enda sällskap för tillfället är en halvdan blomfluga som håller på att antasta skrivbordslampan. Om han lyckas eller ej får tiden utvisa, men jag har inga större förhoppningar om detta.

Idag tog vi en prommis till jobbet för att överlämna mina semesteransökningar och skriva på anställningsavtalet, så nu har jag fått tummen ur att göra det. Sedan traskade vi vidare mot Friskvårdskompaniet där vi hurtade en kortare stund än vi brukar, ca sisådär 45 min. Vi var båda slöa och vi visste vad som väntade efteråt- MAX! Såhär i efterhand så tror jag att det där gympasset var med eller mindre waste of time, men att töja lite på kroppen inför helgen har ingen dött av. Imorgon väntas en släktreunion på pappas sida, på Tatung. Kusin, faster och familjer kommer upp från Umeå för att pryda vår mysiga stad om än för bara någon timme. Vi umgås kanske 1 gång var 5e år så de känns inte som att vi Inte har en anledning att ses. Kusinbarnen har vuxit upp och blivit fjortisar ( Om än mogna sådana...) och jag minns det som igår när jag och syrran var barnvakt till Alexandra en liten sväng hemma hos farmor. Nu har hon hunnit besökt USA fler gånger än vad jag har läppglans och avverkat pojkvänner. Ja, tiden står inte stilla direkt.


Idag fick jag hem hela 5 st vinnande Tradera bud. De rullar in som bara denn och imorgon kan jag lägga upp lite bilder på mina fynd.

Nu ska jag krypa till kojs och invänta knoppen som kommer hem snart. Nej just ja, haha, måste bara berätta... När jag kom hem från jobbet imorse och smög mig in till sovrummet och pussade Fredrik på pannan reagerade han blixtsnabbt. Flög upp ur sängen, ställde sig med båda handflatorna mot väggen nedanför sängen och trampade hårt i golvet, sen yrade han till, föll mot fönsterbrädan och landade på golvet vid sängen i fosterställning och gnydde som en lite kulting. Jag hann inte ens reagera, så la han sig i sängen igen och försökte somna om.

And I was like " -....WHat??????"

De ni. Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback