idioter idioter

Åh i morse klev jag upp tidigt för att hinna läsa ut min bok som är en av de fyra som jag beställt hem. 14 och till salu. En självbiografi om en ung tjej som blev utsatt för våldtäckter och prostituerade sig för att dämpa sin ångest. Och att det delvis är utspelat i Piteå gjorde det lite mer intressant. Att sånt händer här uppe trodde jag inte men skenet bedrar. Mitt på dagen, när Fredrik hade sovit några timmar efter ett långt 16,5 timmarspass så fick vi oss ut i den extremt isande kylan för shopping med det stora S:et. Trodde jag. Hem kom jag med ringar, halsband, rouge och en tröja. Jag var sugen på skor och en klänning och en helt ny garderob. Meen, inte denna gången. Men Lördagsglädjen dalade fort när Fredrik fick ett samtal från sin fader som berättade att Fredriks lillebror blivit utsatt för beväpnat rån i Slussen igår kväll. Han kom undan med knivskador på halsen och några slantar fattigare. Alltså jävla cpn det finns. Har man inte moralen att skffa sig ett eget jobb och förtjäna sina egna pengar, oavsett om de ska gå till ett sunt leverne eller knark, så får man fanimig skylla sig själv. Att man sjunker så lågt att man måste råna någon annan, som slitit och förtjänar den där lönen i slutet av varje månad. Synd att dom inte åker dit heller, pga brist på bevis.

Nåja. Hade jag haft ett lillasyskon som blivit överfallen, skadat eller liknande hade jag nog tagit första bästa tillfälle att hämnas gånger hundra.

Ikväll hade jag mer än gärna festat. Så gärna. Jag har en vinare och en flarra me go´spriten hemma men dessvärre får den nog stå till en annan gång. Gaaaaaaaaaah!

Och nu när jag fallit tillbaka till bloggträsket igen så läste jag att Blondinbella gjorde sig mödan att brunscha på Petite France på Kungsholmen idag. Runt knuten på huset vi bodde i för några månader sedan. Jag tjatade massa gånger på att få brunscha där men det blev aldrig av.

Aja. Jag ska nog kasta mig i badkaret och göra en ansiktsmask istället för att deppa över utebliven utekväll.

Vi säger så sålänge.

Kram.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så du skulle inte hämnas om någon gått på din storasyster/storebror?

2010-01-31 @ 10:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback