Eekooo..ooo..

Så står huset tomt igen. Eller nejdå, jag tar tillbaka det. VI är ju kvar :) Men nu har Fredriks familj lämnat oss för denna gången.

I Torsdags när de kom bjöd jag på hemmalagad ädelostsås med jättepasta. Det är så Sjukt gott och alla borde prova göra det (Recept nedan). Sedan korkade vi upp i vin och andra härligheter. På Fredagen gick vi in till stan och bokade bord på Johanna i Parken, sedan tog vi en svängom på CK. Mamma Fredrik överraskade både han Och lilla jag på en present var. Fredds fick ett par nya Lacost-skor och jag fick en Elisabeth Arden-handcreme och en Miss Dior Chérie-bodylotion. Oh yes, heaven. Sen gick vi självklart till Lilla Marie och lunchade. Tanken var att vi skulle gå vidare mot Bonnstan och Landskyrkan för att titta på en Skellefteåmadonna från 1100-talet som de fått nys om men de stod inte ut kylan (-11 grader,hehe..) så vi gick hem ist. Kring 19 traskade vi till J-I-P och käkade. Jag började med en annanascoctail och till förrätt blev det västerbottenspaj, varmrätt svärdfisk på rödbetsraggmunk, desert lakritsbrulé m. citrussallad, Capuccino och 2 flarror vin. Magiskt gott. Igår kom mamma och pappa och besökte oss också. Jag begav mig ut för att inhandla diverse för kvällens måltid som jag skulle laga till hela högen, och det blev silltårta till förrätt (sjukt gott) västerbottensost ungsgratinerad pressad potatis, grillad lax på ruccolasallad och en kall romsås med ingefära till varmrätt och annanaspaj och kladdkaka till efterrätt.

Ah, vilken helg. Massa äta, hehe. Nu väntar ett biobesök ikväll sedan nattjobb. Det var min fartfyllda helg! :)

Puss

Recept:

Koka färsk tortellini

Knaperstek bacon, lägg upp på hushållspapper
Koka upp creme fraische, tillsätt salt och peppar
Riv ner ca en halv gräddig ädelost
Tillsätt baconet och färsk basilika om så vill
Servera.
ÅH SÅ GOTT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback