Dag 17- Ett favoritminne

Mitt favoritminne är barndomssommrarna som spenderades i Göteborg hos några bekanta till mormor. Dom bodde på en stor gård med massor av djur. Varje sommar vi åkte dit var det som att leva lite barnen i bullerbyn. En morgon föddes en kalv på gården. Den kalven "fick" jag och min syster. Och det kändes så mäktigt att ha en egen kalv att rå om ( Fast vi gjorde nog ingenting alls för den..). Syrran, vad var det kalven döptes till?

Min bror var i bråkstadiet mot sina lillasystrar. Jag minns så väl när jag skulle gå ut en morgon. Bara byxor och naken överkropp (Åh, nakenheten när man var liten var inte att leka med), och när jag gått ner för trappen puttar han mig i en buske av brännässlor. Ja, det är väl sånt storasyskon är till för gissar jag. Lite jävulskap! :)



Jag sittandes och syrran strikes a pose.



Midsommar. Jag var glad som alltid och Erica mindre nöjd! Kan det bero på de schyssta kläderna? ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag minns inte vad den hette, bara att vi hade ihjäl den med färskt gräs!

2010-12-19 @ 12:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback