hemmaplan igen

Ja så var man äntligen på svensk mark igen. Om än vi har haft 2 fantastiska veckor så är ju faktiskt borta bra men hemma bäst :) Det var värmerekord när vi var där och sommarvädret hade redan kommit dvs sjukt varmt och tropiskt regn på kvällarna. Sista dagen hade vi hela +45 i skuggan. Gissa om svetten rann både från den ena kroppsdelen och den andra. Och om än vi smörjde oss i lager efter lager med +50 spf, låg aldrig i solen utan i skuggan, badade med tshirt och befann oss sällan ute mitt på dagen så har jag fått rejäla brännskador. Jag kände en e.m hur huden bokstavligen bubblade och morgonen därpå var jag fylld i stora brännblåsor och köttsår. Nu har de såklart lagt sig men jag har stora sår på bröstet, brösten, axlarna och armen. Såren på brösten verka vara svårläkta då de fortfarande blöder och läker var. Inte så fräscht. Men om de inte blir bra snart så bör jag kanske uppsöka någon läkare.

Nåja, nog om det.

Våren ja.. Den hann krypa fram under tiden hemifrån. Så underbart. Lite sol på det här så blir de nog bra. Det är ju trots allt sommar om 2 månader. Fatta, 2 månader :D :D :D :D

Nu ska jag vila en sväng. Har riktigt problem med magkramp. Har legat vaken hela natten och gnytt i smärta. Haha, jag känner mig som ett vandrande skämt numera ;P

Puss.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej och välkomna hem! Vad trist att du bränt dig. Låter inge bra med köttsår som blöder och varar. Jag tycker du ska uppsöka vårdcentralen!! Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback