monday is a goodie

Det gäller att vara effektiv.
Nu har jag hunnit tvätta, ringa Bredbandsbolaget, ringa IKEA, kört till Ursviken och skrivit ut CV m.m.
Sen körde jag in till stan, lämnade mitt CV till en chef, "Jamen då hör jag av mig snart så kan du börja inskolas!", klart-o-betar´t, vem har sagt att det är svårt att skaffa sig arbete? Dock så har ag nog föts med en viss grad tur när det kommer till att hitta bra lägenheter och få jobb, man tackarrrr.

Och idag är det Måndag och jag ska börja "mitt nya liv". Eller jag har iaf satt vissa mål. Vissa må va anorlunda men vem är jag ?



-Följa världens alla lagar ( Kan man ju fundera över..)
-Handla oftare på Apotheket ( Varför? Ja, därför)
-Prioritera jobbtillfällen före "skönt att slappa i soffan eller dra ut och festa loss"
-Prioritera must have´s före snyggt som attan ( Ni vet en sväng på Gina, snyggt plagg, jag köpa men inte behöva)
-Bara äta snarr och snask på helgen
-Inte ta bilen i onödan
-Alltid tanka bilen när tanken börja vara halv



Något mer..?


Just nu sitter jag för övrigt på köksgolvet bland tapetserbord och damm. Behöver jag säga mer än att datarummet inte är i ordning ännu..?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback