kampen om överlevnad

Sedan jag flyttade in för 4 veckor sedan så har en fluga hållit mig sällskap. Från en början var denna fluga rätt så trevlig. Lite skämtsam, duktig i köket, diskade undan efter sig och allmänt huslig. Men nu på senare tid har han börjat bli en pain in the ass och förföljt mig varje litet steg jag tar. Han håller sig helst kring mitt huvud och surrar på. Jag har sagt åt honom en miljard gånger, tro inget annat. Han verkar inte förstå ett nej nej och åter nej. Ska jag vara ärlig har jag försökt dräpa honom vid några gånger. Förgiftat honom rättare sagt. Både en och en annan sprayflaksa har gått åt, men uppenbarligen vänder han kappan efter vinden och man kan tro att han är katten med nio liv. Han mår bättre än någonsin efter dessa spray-duschar.

Men jag gjorde det. Jag gjorde det plötsligt. Han cirkulerade kring mitt huvud medan jag sminkade mig. Jag tänkte att jag ska anfalla när han minst anar det. Gjorde mig redo med rumsspray-flaskan. Han sitter på duschdraperiet. Jag anfaller dramatiskt, det var rena rama helikopterrånet i Västberga. Vi hamnar i armarna på varandra i badkaret, det hela utspelar sig väldigt våldsamt och blodig. Han tar ett strypgrepp på mig men jag lyckas vända honom så jag får övertaget. Sedan ger jag honom en rejäl sista dusch av sprayen så han inte kan andas. Medan han är lite lätt groggy hugger jag tag i en pappersbit och spolar ner honom i toaletten. När jag ser han kämpar för sitt liv i spolningen hånskrattar jag högt så det ekar och säger BYE BYE L-O-O-S-E-E-R!

Det kan man kalla för en kamp för livet!


1-0 Carro Vs. Flugan


Kommentarer
Postat av: Johanna

HAHAHAHAHAHA! Du är förjävla bra på att skriva! Jag drogs verkligen med i denna berättelse... skicka in den till allers med rubriken "direkt ur livet".


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback