sommar och sol och Idas sommarvisa.

Småbarnsmamma! Uppe kl sex med en nödig Kevin. Fikasugen var han med så han fick fika bullar.

Så skönt att va heeeemmaaaa! Och solen. Hejbah!

Denna lördag innehåller följande:
Steka
Sola
Sololja
Cocos
Sommarklänning
Gräs
Skratt
Grilla
Vin
Vänner
Sommarnatt

Känns som en alldeles förträfflig lördag eller vad tror ni? Och som grädde på moset är jag överlycklig över att få Anna till Stockholm redan i sommar. YIPPIKAYAY!

Jag är för övrigt sämst på fåtal svenska ord.

Nr 1.
(I bilen påväg hem. Ämnet, Fredriks morföräldrar. Mamma undrar yrke på morfarn..)
Jag: " Han var.. tänker.. Jo han var diktator!!"
Mamma: " Diktator? Ha ha nämen det kan du inte mena..?"
Jag: " Nähe? Vad heter det då?
Mamma: " Diplomat!"
Jag: " Ja, det var ju det jag menade!"

Nr 2:
( I telefon med Fredrik)
Fredrik: "Jag har börjat få ont i halsen och så..."
Jag: " Du kanske har börjat få hybris!"

( Wikipedia- Hybris=Storhetsvansinne)

Ah, over and OUT I go. Nu ska jag kramas hejhej med storebrooren.

LateRs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback