så lite men ändå så mkt

När jag skulle göra ett bussbyte från en linje till en annan idag så såg jag ett gäng killar i ca 10-12 års åldern vid busskuren, skrattade, levde om och var allmänt jobbiga. Dom sprang in och ut ur kuren och när jag närmar mig den så ser jag att det sitter en ensam flicka som ärligt såg ut som ett offer. Mobbningsoffer alltså. Undergiven liten tjej i samma ålder och jag gissar att de irriterande pojkarna "mobbade" henne, hennes uttryck att dömma. Jag blev så arg. Jag, som vuxen "kvinna" , satt mig bredvid henne på bänken. Då gick dom. Och hon tittade på mig och log.

Tänk att så lite kan göra så mkt och jag hoppas att jag gjorde dagens goda för den lilla tjejen.



Annars så blev jag Ägd av busschauffören. Eftersom att jag spenderar mer än hälften av min arbetstid i lokaltrafiken så händer det ofta att man möter på samma chaufförer. Idag hann jag åka med en och samma man 3 ggr på 45 min, inom sträckan från ena sidan Kungsholmen till andra. Sista åket utbrast han " Men du IGEN? Gör du inget annat än att åka buss?" HA HA, ÄGD! Han gav iaf Mig ett gott flabb.

Nu ska jag snart möta upp min kära Emma och umgås med henne äääända till Söndag! :)

So long.



Kommentarer
Postat av: Erica

Åhh va stolt jag är över dig!! Det var verkligen en god gärning och lill flickan är nog överlycklig att du "räddade" henne. Keep up the good work


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback