överambitiös arbetarcarolina, gå hem.

Vaknar 06.15 av att ICA-reklamen-melodin börjar spela (väckarklockan ringer). Tröttare än någonsin och bara drömmer om ledighet. Tar mig upp, sminkar mig, klär mig, ja ni vet de vardagliga morgonrutinerna före arbetet.

Traskar till jobbet, redogör schemat med kollegorna, förbereder och plockar på mig diverse brukbart som kommer att krävas hos kunderna, går på toaletten och börja stega utåt. Hör en röst säga " Carolina? Vart är Carolina?", vänder mig om och säger " Här är Carolina!" Chefen. Shitten.

" Haha, men vad gör du här? Du är ju ledig idag!!!"

Det var väl DET jag förstod. Skitskit då. Min sömn gick förlorad.

Fredrik har traskat ända till Stadshagen för att köpa gymkortet som han har tjatat om sedan vi blev tillsammans och jag ska snart möta upp honom på Fridhemsplan för lite In&Finn:ande. Tur att man har ett konto med multibla siffor så jag kan go nuts och handla exakt jag vill. Not. Ö.B here I come!

Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback