sjukling?

God Morgon.

Igår kväll kände jag mig lite hängig, idag känner jag mig mycket hängig. Känns som att jag ska föda ett barn genom öronen, som att fostervattnet ska gå, genom näsan, som att årkurs nio´s sommarjobbare krattar i min hals, tack för den lixom!

Jag har precis skickat ett argt mail till ett företag som ville kalla mig på intervju och bett mig höra av mig, vilket jag gjorde, flera gånger men dom svarar inte. Jag förklarade på fin svenska att jag tycker att det är dålig stil av ett seriöst företag att inte ens kunna bekräfta att deras tjänster är tillsatta och att de inte behöver någon intervju med mig längre. Det är vä det minsta man kan begära?

Jaa, igår fick jag sålt soffbordet, sidobordet, sopkorgen+puffen och byrån. Nu återstår en del .

Som tidigare nämnt söker jag jobb i Stockholm, och säg mig, vilken taktik har jag missat för att ha maximal chans till jobb ?

- Jag skickar mitt CV till Varje lediga tjänst utan spec. krav på utbildning på Arbetsförmedlingen, Poolia, Manpower och diverse bemanningsföretag

- Ska åka ner nästa vecka och lämna CV´n personligen

- Har bett om handläggare på alla samtliga tre företag nämnda ovan


Vad mer ska man göra? Hmm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback