god morgon

God Morgon.

Som vanligt så var jag uppe före tuppen. Är väldigt morgonpigg och kan verkligen inte ligga och dra mig i en oändlighet, så jag tog täcket och myste ner mig i soffan till The Voice TV medans Freddan sovde ut innan ett långt jobbpass.
Sen gick jag med honom en bit till jobbet och vek av vid Coop där jag handlade lite mer grönsaker och yougurt. En sak som jag märkt är att handla i norrländsk takt är ett minne blott. Jag kan ta 20 min på mig när jag ska bestämma vilka flingor jag ska ha, medans 08orna vet väldigt väl i förväg vad som ska inhandlas, in, roffa åt sig och betala. Jag måste lämna min mathandlingsstil hemma i norr när jag kommer tillbaka :)

Nu har jag ätit en riktig frukost och läst Svenska Dagbladet ( men Norran är ju alltid Norran..). Jag kom på mig själv att titta på döds&födelseannonser men vad ger det när jag inte känner en själ :)


Separationsångesten har börjat ge sig till känna med. Flytta ifrån mamma & pappa, familjen, kusinerna, vännerna, KEVIN. Det gör så ont så ont i kroppen och jag kommer att sakna alla EXTREMT mkt, tur att vägen inte är allt för lång. Det där spontana en solig dag, dra ut på stan och fika med någon, umgås med brudarna varje helg, festa, umgås och bara må. Men, det blir nog bra, bara jag får bo in mig, börja jobba, lära känna folk. Och så har jag ju faktiskt min allra äldsta vän bara stadsdelen bortanför mig :)

Nu ska jag snart tvätta sen ev. träffa Cat som är barnvakt åt två vovvsingar.

Laterssss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback