lchf- Dag 1

God Morgon.

Efter rådfrågning av "LCHF-coachen" Bea Lindström gällande kost så ska jag omändra min meny ganska så drastiskt. Inge mer frukt, Allévo och nyttigheter utan nu ska det vara Fett, Fett, Fett.


Så hädan efter blir det:

Frukost: Omelette på grädde, flera ägg, creme fraiche, och bacon
Lunch lär ej behövas
Middag: Kött och sås gjort på grädde, creme fraiche och kryddor. Om man skippar grönsakerna till är det ett extra plus.

Skippa:
Lightprodukter
Salta nötter
Underjordsgrönsaker

Bra "snacks" (om man nu känner att man måste äta det)
Hallon+grädde
Osaltade nötter

Så fettintag förbränner fett fick jag lära mig.

Gör om, gör rätt, nu kör vi igen. Självklart med lika mkt motion som tidigare.


"För det första handlar LCHF om holistisk hälsa; alltså att se hälsan i ett helhetsperspektiv, vilket jag tycker är viktigt.
Maten har stor roll i hur vi mår och känner oss, men även andra grejjer spelar in; så som sömn, träning, stress, relationer, omedvetna processer, tankar, känslor...med mera.

Det är jättebra att börja ta tag i kosten, som första steget mot hälsa, så ORKAR man ta de andra stegen efter det!
LCHF är alltså inte en bantnings"fluga" utan det handlar om att äta den mat man är gjord för att äta, så blir kroppen pigg, frisk och man får en normal vikt. Tids nog får ALLA en normalvikt med LCHF. Det tar längre tid för vissa och går hyfsat snabbt för andra (det gjorde det för mej) men mycket av det jag skrev ovan måste "klaffa" innan kroppen känner att den kan släppa ifrån sig fettet."

Belinda Lindström

Läs hennes blogg
här
Läs om LCHF här




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback