Carolina, 5 år

Nu har jag packat mycket mer än behövligt i vanlig ordning och det skrämmande är att sminkväskan tar upp halva resväskan.

Vi har druckit öl, cider och ätit glass för tt fira några dagars ledighet tillsammans för första gången på hela sommaren. Så, sommaren 09, nu är VI på intågande iaf.

En kväll när vi var på Gröna Lund vann Fredrik en vit nalle som han gav till mig. Denne döpte jag i fyllan och fick namnet Citron ( av någon anledning ). Denna bomullsfyllde tygboll har blivit som en symbol för Pontonjärgatan 3 och hon behandlas som en familjemedlem. Jag kramar alltid henne varje natt när jag ska sova  (okej, mest för att det är bekvämt med något under armen) och jag sa på skämt till Fredrik att jag måste ta med henne på vår minisemester. Men jag var nog inte ironisk, utan om jag ska vara ärlig så måste jag nog ta med henne på riktigt. Hon är min drog. Min nalledrog. Klart hon ska med på semester, vem skulle lämna sitt barn hemma när man är ute och roar sig, vaa?

Okej, nu är jag läskig och ska sova. Uppstigning före skammen imorgon.

NATTI!

Kommentarer
Postat av: Cilla

Jag älskar när man döper saker på fyllan, det kan bli vad som helst är just då är allt: Logiskt. Dagen efter är allt: Ologiskt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback