"...you go o-i-o-a-a ! "

Då och då har jag bekymmer med sociala situationer. Eller inte bekymmer så, men då man tänker " Jaha, vad ska man nu prata om? Hur många pinsamma tystnader måste jag bryta med något helt ovettigt nu då.." vid vissa nya möten. Ibland slutar det helt enkelt med att man säger tack men nejtack, en annan gång, bara för att undvika eventuella pinsamma situationer.

Jag har en vän som jag Alltid har beundrat när det kommer till social kompetens. För att inte nämna några namn så kan vi kalla henne Anna Berglund. Denna damen som är  lite drygt ett år äldre än mig har fått riktigt flytande gener. Hon vet hur man håller låda och verka kunna bli placerad i ett rum med okända människor utan några som helst problem.

Så, vännen med den beundransvärda sociala kompetensen, tell me the magic word !

Det vore värt väldigt mycket att alltid kunna hålla låda i alla situationer, på ett snyggt sätt ! Men, man kan ju inte vara bäst på allt! ;)

/ Madame Mim


Kommentarer
Postat av: Emelie

CARKAN...har du undanhållit en väldigt viktig information för oss samåldringar?! DRYGT ett år äldre? Är du född 87:a men insåg att 86gänget var snäppet vassare så du myglade dig in i våran årskull? =) Hoppas du får jobbet som du ska på intervju för föressten =)

2009-01-26 @ 07:26:54
Postat av: Anonym

sv: hähähäh näääjju men hon är ju ett tidigt januaribarn! :D Ja, det blir spännande:D

Postat av: Emelie

Jooo det är sant, men hon är ju ändå inte drygt ett år äldre =) Då hade hon ju varit född mer än ett år före dig! =)

2009-01-26 @ 14:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback