Homecoming!

Såja,  "hem ljuva hem" skulle väl passa in nu. I självaste verket har jag mentalt börja ställa in mig på att "hem ljuva hem" inte är i min etta på Norrböle i Skellefteå, utan i vår tvåa på Kungsholmen i Stockholm !

Hela dagen har bestått av ett enda resande. ca 4 h bussresa Småland-Stockholm, tåg till ARN,  flyg hem och buss till stan. Bahhh!

Så har jag fått träffa familjen Di Pomian / Sandell och det var väldigt lättsamma. Mamma Bibbi, Pappa Johan och brorsan Vicke.

I Lördags, dag 1, var det lördagsmiddag med familj + moster & man. Italienska viner, Gin&Tonic, likörer, snappsar och allt därtill. Gratinerad tomatsoppa ,Lammfilé, Risotto, glass. Massa trevligheter!

Söndag, vakna upp, äta frukost, sedan blev det ett skogspromenad med hela familjen. Inga vildsvin så långt ögat kan nå denna gången. Kvällen bestod av fotoalbumstittande, god middag och mys framför en film.

 

Måndag fick tillängnas till en tripp in till Västervik. Visa mig staden och dess guldkorn, hälsa på Farfar med vovve.Vi inhandlade nytt duschdraperi till den vackert pimpade toaletten i läggan. Mot e.m blev det Tacos, Fredrik-sminkning (ingen var mer road av det än Mamma Fredrik och lillebror Fredrik ;) ), tv-mys med svärmor och kärleken.

  

Sen så blev det Tisdag och hemresan var ett faktum. Bussen upp till Sthlm var knökfull, bl.a fylld med jobbiga gubbar som gick åt och fram och ville byta plats, en konsti man som åt pizza från sätet, en eller två dåliga magar som höll toalettspolningen aktiv...



Och imorgon är det onsdag och då ska jag besöka älskade mormor på sjukhuset, som under min söder-resa genomgått många trista besked :(

God Natt på er. Nu är jag back on track igen!


Ps, har blivit kallad på en intervju nästa Fredag! Spännande......
 

Kommentarer
Postat av: maria

Grattis!:)

2009-01-21 @ 15:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback