Våga Fråga med RIX FM.

Jag har lånat boken " Våga Fråga" av min brors fru, och även läst ut den. Alltså alla möjliga varianter av frågor som ställts och jag tänkte dela med mig av mina favoriter.

Hur många meter rulltrappa finns det i tunnelbanan i Stockholm?
- 345 st rultrappor och 9 åkbanor som tillsammans sträcker sig 1 mil

• Vad är det som kurrar i magen när man är hungrig?
- Magen rör regelbundet på sig och innehåller alltid gaser och vätska. När dessa blandas uppstår ett kurrande ljud. Är magen tom så låter det extra mycket eftersom det ekar.

Ibland säger man att man har en déjá vu upplevelse. Vad händer egentligen då i medvetandet?
- Hjärnan får lite fnatt och skickar dubbla signaler på mycket kort tid efter varandra. Hjärnan tolkar det som att man varit med om det förr! Detta händer ofta välutbildade och ungdomar än andra, det kan i sällsynta fall även vara ett tecken på schitzofreni.

Vilken färg har plåster i Afrika?
- Plåster i Afrika ser faktiskt ut som i Sverige- Beiga eller hudfärgade.

• Hur många meter räcker en tub kolasås?
- 48 meter.

• Är de de svarta eller de vita myrorna som vinner de klassiska Myrornas Krig i Tv-apparaten? Vilka är flest, vita eller svarta?
- De vita vinner. De är flest.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback