hem ljuva hem

Jaa så har man anlänt hos mor och far. När jag kom hem drack vi en kopp kaffe ( Det förbrukas mer kaffe på skolgatan 39 än vad det gör i ett lärarrum i ett helt år). Sedan gick jag och mamsen till café och åt en obligatorisk lunch-sallad. Och givetvis var stjärnan Elin och stjärnan Sandra där av en slump. Sen så gick jag på Konsum och handlade till morfar.

Har hunnit slumra i soffan och blev väckt av att pappa hade fixat middag. Och det märks så väl när mamma jobbar. Vanligen är pappa "känd" för sin matlagningskunskap men en far&dotter vardag vid matbordet (om ens det ) är långt ifrån goda köttbitar och härliga såser, nej nej, nu hade han smällt upp en hel grillad kyckling på bordet. Tillbehöret? Njää vad är det? Och denna kyckling bröts i två delar sedan var det bara att hugga in, gräva i sig köttet på kortast möjliga tid.
Allting är sig likt här hemma med andra ord.

Det är charmen med min far, enkelt, men ack ack så smarrigt. Och nu är det dax för kaffe.. igen.. Kaffechocken har nått hjärnan.

Älskar dig papi! :) ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback