en sann historia

På Stureplan.se bloggar Anna Hibbs och jag läste precis hennes blogg där hon hade skrivit om en riktigt lustig historia som sägs vara sann... Här är en kopia på det hon skrivit

"

........Istället tänkte jag berätta den roligaste historien jag hört på länge, som dessutom är sann. Det är svårt att återberätta lika roligt i text, men jag kör i alla fall.


En kompis kusin har en son som är 18 år och har Downs Syndrom. Han klarar sig själv, men kan inte jobba. När hon själv en dag är på jobbet så får hon ett samtal från sonen som upphetsat skriker; "Mamma mamma jag har fångat ett troll! Jag har fångat ett troll!". Hon misstänker att han har fått tag i en katt eller något och säger "Släpp katten, det är synd om den". Han fortsätter i eufori "Mamma mamma jag har fångat ett troll!". Hon känner att hon inte kan åka hem för det är långt, utan fortsätter jobba och tänker att hon får släppa ut katten när hon kommer hem.

När hon väl vid sextiden kommer hem och in genom dörren möts hon av sonen som återigen skriker och hoppar "Mamma mamma jag har fångat ett trooooollll!". Då ser hon att badrumsdörren är barrikerad av massor av möbler, fotöljer stolar och en tung byrå. Hon börjar plocka bort möblerna och öppnar dörren.

Där inne på badrumsgolvet sitter en dvärg.


Det var tydligen en försäljare som hade kommit förbi och knackat på dörren. Detta är hysteriskt roligt, samtidigt som jag självklart tycker att det är lite hemskt... Men fy fan vad jag skrattade ".

Källa:
Anna Hibbs, Stureplan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback