blåbärspaj med ljudvågor, tack

Idag kring lunch hade jag och min kära ett intressant samtalsämne.
"Sjukhuset" var på TV i bakgrunden och en läkare sade " Stressigt att jobba på akuten, alla patienter har väntat väldigt länge". Eftersom Fredrik är språkhitler så skulle han kommentera det och jag kunde inte motstå att tjafsa emot.
..
F: "Alla kan ju inte ha väntat väldigt länge, någon måste ju ha kommit först och den behövde ju inte vänta"

C: "Nä, fel av dig, om alla entrade dörren exakt samtidigt och anmälde sig vid luckan i kör.

F: " Men det blir ju ändå en kö framför luckan.."

C: " Nej inte om dom kommer typ armkrok"

F: " Ja men någons ljudvågor måste ju ha kommit fram före någon annans...."

C: " Nej inte om dom mäter vems ljudvågor som går snabbast så kan dom med långsamma ljudvågor börja någon mickrosekund tidigare..."

och så fortsatte det.

Nu har vi smällt i oss nästan en hel blåbärspaj och Bacardi Melon och skrattat åt varandra. Fredrik klär i en alldeles fabulös bränna a´la t-shirtbränna och jag har börjat sjunga med i alla reklamer, gärna så falskt och högt som möjligt.

That´s life, ledig imorgon, det tackarr jag för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback