15 år och måndagsbarn.

Vad är det med dagens ungdom? var jag likadan men misstogmig för att vara cooool?

Igår kväll när vi var på pizzerian och tog en finalpizza för denna helgen så hängde det ett gäng i fjortisålder utanför. Varje mening började och slutade med ordet SHIT azzå och efter en halv öl var fyllan påtaglig. En kille, ca 16 år, eventuellt 1/10 norsk, kanske turk på sin höjd vände sit mot mig och Fredrik och sa

"Shiiiit azzå eran pizza ser fett god ut azzå..Får man smaka?"

Jag skakar bara nonchalant på huvudet och hoppas att han ska förstå att han är en patetisk liten fjortispojke.

" Shit ööh azzå nehe? E ni svennar här så jävla snåla azzå? Shit mannen.,..."

Jag nickar instämmande och hoppas att en epa ska göra en U-turn och plocka upp denna småbarnsgrabb.

Sedan satt sig två av dessa tjejer ( förmodligen ca 15 år..) bakom oss för att prata. Samtalet löd följande

"Shit asså gumman, det var så längesen vi va me varann.."
"Shit ja asså om du bara visste hur mycket du betyder för mig asså..."
Shitt, om du bryter benet eller om nån dude är dum eller vadsomhelst så ring mig asså, jag bryr mig om dig gumman asså shit glöm inte det asså.."

"SHIT ööh han kom och sa typ sug min kuk och jag bah åh dah!"

Sen stängde jag öronen för det svenska språket och önskade att min polack skulle ta mig långt härifrån, långt här ifrån, låångt härifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback