day of hell.

Igår hade jag en monsterdag. Jobbade 13-21. Det var väl inte själva arbetstiden i sig som var det att gnälla över, det var det faktum att det var min andra dag på egen hand, en rad som innebar att förflytta sig med buss över Kungsholmen under tidspress( KH är ju inte direkt storleken av en stadsdel i Skellefteå..), HITTA till adresserna som var angivna, veta Vilken buss man ska kliva på vs. vilken Station man ska kliva På/ Av. Ja ni fattar, I ena handen hade jag ett papper med alla adresser, i andra handen hade jag telefonen för att smsa en kollega om hjälp, men eftersom hon var ute på jobb själv så fick jag fint klara mig på egen hand. När jag tillslut hade i stort sett Sprungit mellan kunderna, hoppat av vid fel busshållsplats, fått vägbeskrivning åt helt fel håll av en random man på gatan och såg att jag var en Timme efter utsatt tid så kan jag lova att mina tårar rann efter kinden i ren frustration. Chansade på att Fredrik var hemma så han fick leta vägbeskrivning på Eniro och förklara för mig. Men snäll som dom var så fick jag ett oerhört snällt kvällspass som tur var.
Jag hade t.o.m lite tid över att ta en liten omväg förbi en jättemysig park och bara njuta av lugnet och kvällssolen. En glass och en ramlösa slank ner på vägen. (7-Elevens non sugar/ less fat yougurtglass=To die for! ) Lite terapi på kvällskvisten. Men innan jag hade kommit innanför dörren igår kväll så var jag Trött i fötterna efter att ha sprungit i stort sett 8 timmar. Som plåster på såret har jag fått en egen schemarad. Redan. På MB fick man minsann vänta fleera månader.

   



Nåja, idag är vår halvårsdag. Yay. Börjar inte för ens 17 ikväll så jag hade en liten överraskning till min kära såhär mitt pådagen. Nädå, han blev utringd på arbete så den där romantiska överraskningen blev som bortblåst. Jag surade otroligt mycket i någon timma men nu är jag fit for fight igen. Tur att man inte är långsint ! :)


Have a great..!
 

Kommentarer
Postat av: Kevins dagmamma

Mycket man fick vänta med på vissa ställen... ;-) grattis grattis till schemaraden!!! Saknar dig, jag och Martina pratade om dig igår :) jag trivs iaf på mitt nya område, känns toppenbra att jobba där.

2009-04-28 @ 13:33:56
Postat av: Jenny

Ultimat otur du verkar haft. Tur du fick en rad som tröst ;) Kronobergsparken månne?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback