You´re great!

Läste Aftonbladet när jag kom hem från umgänget.

Fann en artikel som satt som pricken över i:et ! Den handlade om att styra sina egna tankar.

Jag är en väldigt vilsen själ om jag ska vara helt ärlig. Sådär att jag tyngs av mina egna tankar (och nu behöver ni inte tänka drastiska tankar). Ni vet, man klankar ner på sig själv omedvetet 24/7. " Borde jag ha gjort så? Skulle jag le så? Skulle jag verkligen ha haft den där tröjan? Skulle jag ha sagt så? Ska jag säga så ist? Ska jag skratta nu? "

Osäkerhet helt enkelt. Massvis. Men ändå får jag så ofta höra att jag verkar så självsäker. Det är för att jag hyser väldigt stor respekt för mig själv som person, såsom jag gör för alla andra nära och kära med. Jag är ju faktiskt inte sämre än någon annan! Men på nått sätt lyckas jag gömma mig bakom en självsäker fasad. Men vissa genomskådar mig, och då kommer allt fram.

Ja hursomhaver, tillbaka till artikeln som var väldigt intressant. Den handlade om att ens välmående ofta handlar om ens tankar. Att man kan börja må bättre om man ändrar sina tankegångar. Börja tänka mer muntert. Berömma sig själv, tänka att man duger, att man är alldeles alldeles utmärkt så som man är.

Klyshé så de bara skriker om det, men det är inte så lätt att `återberätta` det skribenten hade skrivit, men jag hittade inte artikeln igen!

Iaf, hon hade 5 utgångspunket man skulle följa för förändring.



5 enkla sätt att uppnå dina mål


♥ Skapa en detaljerad och konkret bild exakt av vad du vill uppnå.


♥ Känn i kroppen hur det är att vara vid målet. Känns det glädjande, tacksamt eller har du hamnat rätt.

Vad kan du göra redan i dag för att nå målet? Kolla husannonser. Spara pengar till Porschen. Gå en utbildning eller kurs i det du skulle vilja syssla med. Möt blickar på bussen till jobbet för att finna en partner.

♥Undersök vad som hindrar din tro att drömmen ska bli verklig. Varifrån kommer tankar som "Ingen vill ha mig", "Porschen är för dyr", "Jag duger inte för jobbet"? Inse att du inte är född med dessa tankar utan att de packats på dig under årens lopp.


Gör vad du behöver för att förändra dina negativa tankar. Du kan börja umgås med kompisar som stöttar ditt nya sätt att tänka.

Om det känns som inget förändras kan du uppsöka en terapeut eller en livscoach.




 


Från och med Nu ska jag försöka ändra mina tankegångar.

Vem är med mig?

Gemensamt löfte är väl alltid lättare att hålla !

Kram på er alla trogna läsare! ♥


Kommentarer
Postat av: Christina

Välkommen "hem"! Jag är med dig vännen! Puss

Postat av: Anonym

Tack! Detsamma;P

2008-09-05 @ 07:03:04
URL: http://carkan.blogg.se/
Postat av: Jill

Imorn ses vi på dansgolvet ;)

2008-09-05 @ 18:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback