we love smink!

Vilken tur att man kan sno saker från andras bloggar! ;D

Sminkar du dig varje dag? Kan man nog påstå! Om jag inte planerat en heldag enbart i sängen dvs!

Hur mycket tid lägger du på att sminka dig till vardags?
Hm, ca 20 min varje morgon ( när jag ska jobba..)
En dag på stan alt. annat- Ca 30 min kanske ?
Festis - 1,5-2 h, alla gånger! Crazy, I know...

Hur mycket pengar lägger du på smink varje månad? 

Vissa månader bara 2-300:- kanske, andra 4-600:-, beroende på behovet i sminkskåpet! :D

Föredrar du budget eller lyx när det kommer till smink? 
Lyx lyx tyvärr. Det blir dyrt men ack så mkt jag älskar Dior, Nouba, MUS osv.
Min svaga sida är mitt begär av Diors läppglans & heltäckande kak-puder. Musho bra!
Fast det finns många budgetvarianter som är alldeles kanon de med! :)

Vad använder du för smink till vardags?
Icke täckande halvbrun foundation ( för att få bort min kritvit/ grisrosa nyvakna hy), cremerouge, mascara, kajal, diskret ögonskugga, eyeliner och någon form av läppglans/läppsyl

Om du fick välja endast en produkt, vilken skulle det vara?
Oohm... solpuder kanske. Eller nått för ansiktet. Typ foundation eller nått. Eller mascara. Det står mellan dem två. Lika viktiga båda två. Eller.. Äh, låt säga macara! :D



What about yoooou? :)



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback