Planerna var att..

..Vi skulle luncha på Kitchen, jag, Kim, Alex, Sebbe, Sandra och Roger. Halvvägs dit ringer brorsan "Hej, är du ledig idag? Jag tänkte köra hem till Norsjö och äta lunch hos mormor, vill du haka?" Där blev jag i valet och kvalet men jag kompromissade. En snabb fika, Sen åka iväg, så fick det bli!

Påväg hem stod det en liftare vid vägkanten. "Ska jag plocka upp han?" frågade brorsan. Jag var snabb med att säga Nej ! Jag tycker liftare kan vara lite creepy. Känslan kändes bekant, och vi började tänka på den gången som han faktiskt tog upp en liftare, och detta var några år sedan, några mil norr om Stockholm.

Vi tog flyget ner till Arlanda en söndagmorgon för kanske 5 år sedan. Han skulle köpa en  bil i Stockholm och jag hade som `grej`att följa med på bilköps-äventyren. Den trippen var inte ett undantag.Bilaffären var snabbt gjort och vi började bege oss norröver ganska direkt. När vi hade kört någon timme så stod en riktigt ingrodd bohemisk brud vid vägkanten och fladdrade med sin liftartumme.Innan jag ens hann reagera så körde han in vid väggrenen och plockade upp henne. Hon hade varit på någon festival i Tyskland och pengarna hade tagit slut. Hon ville åka till Haparanda, och hade tydliga planer på att åka med oss ända till Skellefteå.  Vid Gävle stannade vi för att käka lunch. Vid det här laget trodde vi att vi skulle bli kvitt henne, förvilla henne på stan på något sätt. Men hon sa att hon skulle vänta på oss i en park alldeles intill bilen. Fan å! Under lunchen funderade vi ut näågon form av plan. På något sätt hade vi inte 100% kommunikation så vi var aldrig enade om orsaken vi skulle ha varför hon inte kunde åka med längre.

Efter maten gick vi mot bilen. Brorsan gick före och jag gick bakom och pratade i telefon. Jag hatar sånna situationer så jag höll mig på avstånd. Vad jag inte visste var att han hade sagt till henne att ".. jag glömde några viktiga bilpapper så vi måste vända, men jag kan släppa av dig vid ett lämpligt ställe!?" När vi sätter oss i bilen kommer Jag med min bortförklaring till att hon inte kunde åka vidare med oss. Jag började tjattra om något att vi skulle hälsa på några bekanta lite söderöver och sova över där. Brorsan gav mig en väldigt konstig blick och försökte förmedla HÅLL KÄFTEN!!!!!!!!!!! med ögonen. Hon dumpades vid vägen ch vi gjorde en rövare och körde gasen i botten norröver. Så var vi kvitt henne. På ett fult sätt. Efter sig lämnade hon hö. I sätet. Så hon fick namnet gräsänkan!

Det var den historian! ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback