nej, jag är inte döende

Torsdag morgon. Vaknar vid 4. Känner en huvudvärk som helst inte är välkommen. (Jävlaförbaskade tinitus..)
Somnar om. Vaknar när väckaren ringer kring 6-tiden. Huvudvärken är kvar. Rastar Kevin, knaprar alvedon och inväntar halv7 ! Ringer växeln på kommunen. Jag har hört att man kan ringa till Bemanna kl halv 7 om man ska sjukanmäla sig. Men växeln öppnade inte för ens 7. Däremot fanns det en jourtelefon man kunde bli kopplad till för akuta fall. Jag testade den, men fan, jag hamnade på SOS alarm. Såå döende är jag ändå inte. Får smått panik, 1000 bortförklaringar springer via min hjärna, vad ska man säga ? Jag fick ur mig " Ööh...eeehm....vaa...förlåtförlåt..men gud ursäkta..eeh..Hejdå! *klick*"

Så testa aldrig att trycka 2 när ni ringer till växeln före 7. Om ni inte är döende dvs.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback