hurtigsöndag

Idag är jag en hemmafru av rang.
Jag har redan hunnit baka en stor sats med bullar. Både Hallon/vit choklad, kanel/vanilj & vanliga hederliga kanelbullar.
Goda blev dom. Och fina. Med tanke på att jag aldrig bakar bullar (förutom den där gången med Bettan, då vi gjorde bullar formade till kukar som täckte halva plåten..) och innan jag dök in i degen hade mamma noga visat hur jag ska gå till väga och vad jag skulle använda. Sedan blev jag lämnad ensammen åt ödet med mina bullar medans hon gick en promenad. Med jag fixade det ( efter  telefonsamtals-hjälp dock)
Sen blekte jag håret.. Eller utväxten..Och fixade lite slingor. Så nu är jag sådär härligt margaringul i håret igen :(. Jag hade blekmedlet i håret extra länge för att undvika den gula nyansen men det gick inte ändå, så silverschampoo, here I come. En vacker dag, när jag har råd och lust så ska jag gå till frisören och färga håret lite mörkare ist!

Nåja, innan jag återvänder till Skellefteå ska jag hälsa på Kim och hennes lilla Alex, världens sötaste lilla grabb! Det ser jag fram emot! När jag kommer tillbaka till Skell ska jag ha lite bull-utdelning hade jag tänkt. Kanske en påse till min kära vän, mentor, förebild, fru, umgänge, kärlek Kicki ? Så hon kan bjuda oss bittra själar när vi våldgästar henne, vilket händer var och varannan dag ! ;)


Nu ska jag fixa mig så jag ser ut som en människa igen!


Aaaadios


Kommentarer
Postat av: Fru Erikslid

Åh vad jag saknar er! Kom hem nu familjen!

Postat av: Moi

sv: I am home? snart ska jag lära dig simma! ;)

2008-10-12 @ 17:34:45
URL: http://carkan.blogg.se/
Postat av: Bettank

Hahaha! Är det inte dags att baka igen när jag kommer hem månntro? ;D Den här gången kanske vi ska försöka oss på något annat? ;)

2008-10-13 @ 17:53:54
URL: http://bettank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback