nu är frågan..

Morgonen började med en diskussion mellan mig och Mysterious om hur vida man kallar fyra dörrar i rad för längst in, näst längst in, näst längst ut och längst ut. Kvällen fortsätter ungefär på sammavis, fast nu är diskussionen hur vida plättar är fem småa i en panna och pannkaka större varianten av dem. Efter många högljudda ord om vem som har rätt så undrar vi,

Vart går den geografiska gränsen i Sverige om vart man säger  pannkaka till plättar  ?

Eftersom detta är en väldigt betydande fundering så är jag glädjeligen tacksam för svar... !?

 

Kommentarer
Postat av: Frugan A

Håller bara med han om att det ÄR pannkaka! Plättar är småa gerjer. Plättar, pannkaka, ugnspannkaka! That's it ;)

2008-11-11 @ 23:28:20
Postat av: Anonym

sv: Okej Amanda, det var kul att vara din andra fru ett tag iaf. Men nu funderar jag på annulera vårt äktenskap. Tack för mig, din dumma tjej! ;)

Postat av: Frugan C

Men Frugan A's familj är ju alla från andra ställen än Skeå, så hon är alldeles för splittrad att fråga.

2008-11-12 @ 15:55:47
URL: http://blogg.lainen.com
Postat av: Anonym

sv: Där sa du något ja. Och jag som är från inlandet är nog för momodern för att kalla plättar för pannkakor :s Visst är detta en världsfråga?

2008-11-12 @ 16:16:07
URL: http://carkan.blogg.se/
Postat av: Emma

jag tror gränsen går efter umeå.. för här i härnösand blev jag hånad när jag kallade plättar för plättar för här heter det visst pannkaka...men jag vet ju att jag har rätt ändå=)

2008-11-12 @ 17:10:57
Postat av: Anonym

sv: Emma, ja de kan hända.. alla som har sydsvensk påbrå kanske är pannkakor ;P

2008-11-12 @ 17:58:39
URL: http://carkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback