Jag ber om ursäkt, men...

Jag är dålig att uppdatera bloggen nu i dagarna men jag känner mig inte så peppad när sooolen skiner. Jag är en aktiverad tjej när den stora gula hälsar på.

I´ll be baaack!

image320

Solen skapades för ca 5 miljarder år sedan och kommer att lysa i stort sett som den gör nu i 4 miljarder år till.

Sedan kommer vätet att ta slut och få solen att växa till en röd jättestor jordgubbe som kommer att sluka Merkurius, Venus,Gilette, Mars-glassen och troligen Jorden. Mars kommer att grillas och smälta och Jupiter och Saturnus kanske får ett någorlunda vettigt klimat för en kort period och därmed bli ett populärt charterresmål.

Sedan kommer Solen att krympa till en vit lurvig kanin och så småningom marineras och grillas en skön sommarafton.


Detta är vad som nu gäller enligt de gängse modellerna för solens framtid.


Kommentarer
Postat av: Bettan

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH! ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback