Ett glas champagne, tack.


Trevlig helg.

Fredagen blev en middag ute på gården med syrran. Vårrullar och Sataykyckling sen kom grannen Emma och grannen Niklas ut och umgicks. Nicke bjöd på vin och vi myste där ute i vårsolen.


Lördag åkte vi till Umeå tiidigt för att hälsa på faster & farbror i de relativt nyköpta huset som jag ännu inte besökt.

Kanonläckert hus med spännande planlösning. Flera små etapper för att komma ut till bilbioteket i sidobyggnaden mot vattnet. Totalrenoverat toalett inrett med enbart Cult Design. Orangeri med massa fina blommor, rosenträdgård, flerbäddrumssovstugor, badflotte, solbrygga m.m. Där hade jag Inte tackat nej till att bo.

Träffade även min kusin Peder som ja inte sett på 8-10 år.

Sedan bjöd de på mat,

Förrätt som bestod av ungsbakad färsk fikon med fransk getostfyllning toppat med chutney och en olivoljegrillad toast med parmaskinka, salami och solrostorkad tomat och ett glas mouserande vitt vin.

Mellanrätt (hade jag aldrig hört talas om men tydligen i syfte för att neutralisera smaklökarna inför varmrätten) bestod av rosa champagnebad med hallonsorbe.


Varmrätten var västerbottensgratinerad fläskfilé och vitlöksgrattäng och ett glas rött.


Deserten var tårta och en contrieáu.

Inte ofta man äter en middag på fyra timmar.

Jag måste säga att jag är Glad att jag är medelklass trots allt.Tacka vet jag köttbullar och mackaroner :-)



Nu 85årskalas hos farmor :-)

Kraaaaaaaaaaaaamers







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback