en lax, några potatisar och några glas vin.

Jag anser själv att jag spinner när jag druckit några glas så jag tänkte att jag ska väl passa på när man ligger på topp.

Jag tänkte slå till stort och spendera mina sista 80 riksdaler till välgörande ändamål så jag åkte på Willys och köpte dill och burkpotatis. Sen tog jag upp nerfrysta laxfiléer ur frysen och bjöd över broder med respektive.

Eftersom att jag mest anser att det rygglöse djuret tillhör folket som har småortsblod i ådrorna så tänkte jag att Hort he gå, he gå som he vill, när jag tillagade den rosa bastanta firren.

Gjorde sex (!) små folie paket och la ner de små firrarna i dem för att sedan frakta ut på gården, närmare bestämt grillen. Det fick även bli ett paket med Willys burkpotatis.


Måste säga att det blev jävligt gott, trots mitt, enl. mig själv, mer stadsliknande jag trots småortsuppväxten.

Till det korkade vi upp vin. Det hann bli några glas + en hallondaquiri.

Så nu sitter jag här, ensam (men stark), med ett glas i handen.

image369


Skål,mina nära och absolutly kära.

Och en speciell skinnflöjt till El-Greko.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback