Supersvenska.se

Jag mailade Försäkringskassan för att fråga hur de vill att jag meddela mina inkomständringar jämfört med de ja lämnade när jag blev beviljad bostadsbirag.

Jag fick ett svar, taget direkt ur riksdagsledamotens rapporering.

Hej!

Alla inkomster som du får från den 1 januari till den 31 december räknas med.
Det betyder att inkomster som du får under den tid som du inte får
bidrag också räknas med.
Inkomsten anses nämligen lika fördelad under årets månader.
Du ska alltid beräkna skattepliktiga inkomster före avdrag
för skatt.
Skickar dig en blankett för ändrade uppgifter för ditt bostadsbidrag. Du bör ha den inom ett par dagar.

Med vänlig hälsning

Försäkringskassan
Ulla Westman
Handläggare



Varför ska alla riksomfattade företag göra det så komplicerat för sig?



Tur att man varit ute i solen och njutit idag... !?!?!?!?

-5 toasts till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback