Skratt förlänger livet.

Klockrena Tjuvlyssnat:are

Två fjortistjejer sitter och pratar högljutt om sina mobiltelefoner.
Tjej 1: Min pojkvän är så himla svartsjuk att jag måste ha två mobiler, en där jag ringer och messar honom, och en som jag ringer och messar med andra killar.
Tjej 2: Ja, det är precis samma sak för mig, jag måste också ha två mobiler. Det är så jobbigt för på den ena har jag BARA 150 fria minuter varje månad, och det ringer jag ju upp på mindre än en timma.




(Tjuvlyssnat från Norsjö)
En tjej ~21 och en flicka ~9 går runt och tittar på alla marknadsstånd. De stannar vid ett bord där det står en tomte och en man ~45. Bakom bordet hänger en slaktad ren som dom lottar ut. Flickan tittar ett tag på tomten och sedan på renen.

Flickan (förtvivlat): Men! Har du slaktat dina renar!!
Tomten: Öhhh...
Tomten och mannen tittar på varandra och mannen ser ut som han ska dö av ett kvävt skratt.
Mannen (försöker skämta): Renen körde hit tomten först...
Det blir knäpptyst och tjejen och flickan skyndar därifrån.



Tjej ~18: Du, jesus föddes på julen va?
Kille ~18: Mm.
Tjej ~18: Och dog på påsken?
Kille ~18: Japp.
Tjej ~18: Fan, han blev inte så jävla gammal alltså?



Kallax Flygplats, Luleå

På nedervåningen checkar man in med hjälp av fingeravtryck i en scanner. Boarding-gate är sedan på övervåningen. Två tjejer ~16 kommer fram till gaten.
Tjej 1: Vad ska vi göra nu?
Gateman ~50: Jaa.. har ni kört med fingret där nere?




Tjej 1 ~14 (till tjej 2 ~14): Skulle du färga ditt hår eller?
Tjej 2: Nej, jag skiter i det.
Kille ~14 (som varit lite frånvarande): Va?! Ska du färga ditt hår blont?
Tjej 2: Haha nej, jag skiter i det ju. Ni trodde ju fan jag skulle ha palestinablont!

Uteställe, Malmö

Två salongsberusade tjejer ~22 år står i rökrummet och röker. Den ena tjejen har en ölflaska i handen trots att man inte får lov att förtära alkohol i rökrummet. En vakt ~35 kommer in genom dörren och tjejen ställer fort ner ölflaskan bakom sig. Vakten går fram mot tjejerna.
Vakten: Du, du vet om att man inte får lov att dricka öl här inne?
Tjejen (uppenbarligen skämtsamt och väldigt flirtigt): Men, jag lovar att inte dricka mer förrän jag går ut... Inte kan du väl bli arg på mig?
Vakten (glatt): Ja, men passa dig annars så sätter jag fast dig med de här.
Han visar upp sitt handfängsel.
Tjejen (fortfarande skämtsamt): Men då måste jag ju dricka, jag gillar sånt.
Tjejen tar upp ölen och dricker samtidigt som hon slickar lite på flasktoppen och har ögonkontakt med vakten.
Vakten (helt till sig): Titta här jag har en batong också. Kan du vara nasty så kan jag.
Tjejerna tittar på varandra, börjar skratta och går iväg.
Vakten (besviket med batongen i handen): Men ska ni gå nu?

 Drive-In på böcker ?
 Misstolkning ?
 Vårt kära föredetta korvstånd :)
 Ehmm...?
 Finn ett fel i denna Titanic-sallad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback