Gammalt och nytt

Hej hopp! Ursäkta för dålig uppdatering idag. Buissy all day !
Efter frukost och morgonbestyr så begav vi oss mot T-banan och vår destination var Östermalm.  Vi gled runt kring gatorna och hälsade på Fredriks gudmor som äger en chokladshop där. Lite julklappsshopping och chokladpraliner innan vi spatserare vidare, via Strandvägen och slottet och mot Gamla Stan där vi kikade lite på julmarknaden, inhandlade brända mandlar och stannade upp på ett litet gemytligt café för en varm choklad och morotskaka/chokladmuffin. Sedan gick vi vidare in mot stan och PUB, där Fredde visade en Tiger kavaj som han har spanat efter. Musho fin! Jag hamnade på både den ena affären efter den andra, sen skrek F´s mage efter föda så vi gick till Kungshallen och käkade. Ketuchy fried chicken för mig och kinamat för honom. Dagens stadsbesök avslutades på NK.

Efter en del gnäll och åter gnäll så tog vi tunnelbanan tillbaka till Kungsholmen och mina fötter gråter fortfarande floder efter en heldag på staden. Mitt kändisspan blev snålt, då jag inte beskådade en enda en. Eller ja, eftersom F visste vad mina ögon suktade efter så utbrast han "Leif Pawrovskij" (stava?) men först nu, 7 timmar senare, kom jag på vem han är! Men en och en annan brat, ett gäng lyxväskor och flera pälsfruar var i farten, en tisdag som denna!

Imorgon är min födelsedag (Sweet 22 ) och vi får se var den dagen består av! Spelar iof ingen roll, då jag är nöjd över tillvaron som den är! :)

Nu säng, natt!

(Massa bilder)

Middagsdejt på Pizza Hut med Linda och Cattis. 100:- för en bebispizza. ! Hmmm..



Påväg från Östermalm, mot Gamla Stan.


Gamla Stan / Julmarknad / Fika





Kentucky Fried Chicken / Sergelgatan




Och till sist, en liten önskan om bild på Kevin hemma i Skellefteå som Lucia


Kommentarer
Postat av: Dagmatte

Cafeet till vänster om homoflaggan är oxå jättemysigt! Riktigt mysig källare.

Postat av: Jenny

Gillar ni asiatisk mat så kan jag verkligen rekommendera www.Mamadou.se, restaurangen med de kanske roligaste namnen på maträtterna. Eller vad sägs om "Chicks with nuts" eller "Fry me to the moon"? Gott är det i alla fall och det ligger nära "eran" lägenhet :) Grattis på födelsedagen förresten!

2008-12-10 @ 21:06:32
URL: http://jennylu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback