Take me home!!

Det här har varit en av de värdelösaste tisdagarna på länge. Då jag har träsmak i rumpan efter att ha suttit på en stol för länge, gått igenom alla aktuella bloggar 10 ggr om (ingen har uppdaterat under denna tiden) då de pirrar i nerverna av tristess och jag vet att det finns Ingenting annat att göra. Det blir nog inte roligare än såhär när man befinner sig på sin uppväxt-ort. Nä nu ska jag inte vara negativ men jag känner igen känslan sedan man var tonåring och hade en riktigt riktigt tråkig dag, man gnällde lite på mamma, lite mer på pappa och avslutade dagen på vardagsrumsgolvet som sista utväg till en trist eftermiddag. (Om jag inte hade snott pappas extranyckel till bilen och kört till Lycksele för att umgås med Dany tillsammans med Bettan dvs.)

Min telefon har kajkat på köpet. Mittenknappen som man styr med har ett eget liv och ringer vem den vill och skriver vad den vill. Tina fick ett gäng. Första: "Sambolivet enligt Carly och vinAndra: " Oj! vin" Tredje:  "MEN FUCK, telefonjävel" (ursprungsmeddelandet skulle lyda "Sambolivet enligt Carky och Tiny")

Så nu har jag en sån där klassisk "sambotelefon". Likadan som Freddan. Fast vi är inte sambos då. Men snart. Eller har och har, jag har lånat den! Får duga. Men jag Hatar nya telefoner!


• Så SNÄLLA ni som läser detta och bruka ha kontakt med mig, skicka ett meddelande med ERAT NUMMER igen, för nu har jag inte några! TACK!




Så avslutar vi denna kvällen som förut, mamma kom hem från jobbet, pratar 10 min i telefon, sätter sig vid bordet med pappa och dricker kaffe, rastar hunden och går upp och läser en bok!

Same procedure as every year! Goder afton kära läsare, nu är det ett ypperligt läge för mig att gå upp och stänga in mig på mitt gamla rum innan jag sakta förvandlas till en trotsig tonåring igen! 

 Stockholm känns allt mer efterlängtat idag! 






Omyndig och oförståndig 

Kommentarer
Postat av: Bettan

Som sagt - Alla vägar leder till Lycksele! Dessutom tar det inte alls lång tid innan man förvandlas till 16 igen när man kommer hem. Fick bita mig i tungan både en och två gånger för att inte ge mamma en avhyvligt.



Det självklara mantrat: "Jag är vuxen. Jag ÄÄÄR vuxen." "Jag är VUXEN!"

Postat av: Anonym

Sv: Haha, ja det där känns som ett återkommande fenomen! Förmodligen forever lasting :)

2009-01-01 @ 14:47:35
URL: http://carkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback