Kräftor is Not the shit

Ja, de var ju en spännande kräft-middag.

På vägen till stugan gjorde vi ett stopp utanför Kvantum.
Bakisheten var påtaglig och så var törsten.
Mitt sug efter en Mer var alldeles för stort och när jag kom ut från Kvantum hade jag även en glass i handen.
Bra efterrätt till skrovet på Frasses och bra förrätt till Kräftorna och Kladdkakan. Jag har minsann frossat idag! :/



När jag kom fram till stugan möttes jag av en jätteskål med massa röda kräftor .
Gick fram och lyfte på en. Huvva. Jag kände direkt att de inte fanns någon direkt kärlek mellan oss.

Men jag lyckades knäcka en iaf. Eller sära på kräftstjärten och kroppen. Sen fick pappa sköta resten.
Men jag tog ett litet hörn av de köttet som kom ut sen lämnade jag resten.
Räkor/skaldjur är verkligen inget för mig så jag åt mig mätt på mackor och tacopaj.

    



Jag hatar min bil. Jag måste ha nytt batteri men jag är urfattig såhär i mitten på månaden så jag har inte råd med ett nytt.

Tills vidare så har jag följande lösning:
Jag har ett annat för stort bilbatteri i baksätet.
Vrje gång jag ska använda bilen får jag ta ut de batteriet, öppna huven, ladda batteriet i bilen via de lösa batteriet.
Känns ju .....modernt. Hm..


Idag köpte jag nya skor + en scarfs. I like it. Alot....
Dessa skor ska va de enda av de 8 par jag köpt i sommar som Kevin Inte tuggar sönder kan jag lova er.




Lördagkväll och jag ska snart sova. De va en tung dag efter en tung gårkväll.
Man börjar bli gammal.



Nu ska jag mysa ner mig under täcket där K redan intagit sin vanliga plats Och den bästa kudden. Arrh..



ZzZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback