Det är INTE OK att städa en hel dag

Att städa är en hel vetenskap.
Eller dagsgöra iaf. Trots att man bor i en 1:a på 44 kvm så tar det en hel dag innan man är klar, och nu syftar jag enbart på sopning (jag har ingen damsugare än, I know) och skurning av golvet. Det börjar som vanligt med att man tar tjurnen vid hornen och börja sopa sopa sopa, sedan fylla en skurhink med vatten och citronluktande skurmedel. Därefter skura nedre plan. Sedan kom pausen,den jag har just nu, som vanligtvis brukar ligga på ca 1,5 timma (lagomt så skurvattnet hinner bli typ pissljummet). Efter ett tag av bloggläsning, bloggning och annat så börjar sopningen av trappen och övervåningen. Sedan paus igen( såklart) på säkert en timma. SEN kommer sista ryckten med skurningen.
När man då är klar ska sopen, skurhinken, alla flyttade stolar och annat diverse stå ivägen mitt på golvet fram till att man snubblat över de 3 ggr. Sedan när kvällen kommen och ännu en städdag är över.

Visst är det förunderligt att det alltid ska vara samma procedur?
Är det samma sak hemma hos er?


Kommentarer
Postat av: Emelie

Tänk dig då när man har ett helt hus...men nog brukar jag hinna på en dag...beror ju på vad man är på för humör =) Men njut av 44 kvadrat så länge du kan =)

Postat av: Anonym

sv: Mmm, jag får väl lov att göra det ja ! ;D FAN, jag vill ha hus, Boman!!!

2008-08-20 @ 14:57:41
URL: http://carkan.blogg.se/
Postat av: E.Bo

KÖP ETT!! =) Gärna i närheten av oss så vi kan ta våra feederkvällar lite oftare =)

2008-08-20 @ 15:11:10
URL: http://emebo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jaa inga problem. Eller så bygger jag ett. Ett slott. Jag ska fan bo i ett slott! Med en rikig pizzaugn... och en pizzagubbe som kan feeda oss i sinne

2008-08-20 @ 16:06:47
URL: http://carkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback