Monday!

Måndag är inte ett vackert ord. Fredag eftermiddag är däremot ett bedårande ord.

Helgen blev inte riktigt som jag trott.
Eller ja, vissa justeringar.

Efter en magnifik kebabmiddag med Chokladglass med browniebitar toppat med hallonsorbé hemma hos bror med respektive så kunde jag inte känna att denna lördag är helt påväg åt rätt håll.
Sedan ringde Linda och bestämde att jag skulle minsann mé på fest hos Malin och Sofia.
Utan något som helst att säga till om så blev det så. Åkte hem, fixade till mig lite, blandade en drink i min ensamhet och beställde taxi. Taxichauffören pratade ENBART om min lägenhet. En miljon frågor om hur f*n huset jag bodde i kunde vara lägenheter, hur hög hyra, hur den var innuti och en hel historia om hans polare som höll på med skulpturering förr i tiden. As If ...?
Jag tackade för mig och betalade de 67 riksdalerna för den korta resan på ca 3 min från Carolina till Malin och Sofia.

Väl på plats blev jag bjuden på både det ena och det andra, hade kossa-race mot Linda och spelade bowling på Wii sedan begav vi oss till mig för ett kort stopp för att låta en överpeppad Linda rasta K-fed. Sedan gick vi ner till stan, närmare bestämt Balzac där det var "Filmgalafest". Där inne mtöte jag upp två ungefär lika nyktra töser som mig, Stina och Tessan. Balzac i nyktert tillstånd är INGET för mig. Jag och Stina satt mest vid ett bord och beklagade oss för varandra för allt ungt och alldeles för skrikigt.

Efter ett tag drog vi därifrån och stod på torget och snackade en stund. Utanför tatung såg vi ett bråk mellan en vakt och en gäst. Dom låg på marken och rullade sen kom polisen. Spännandee:)

Ikväll ska jag mysa med en kopp choklad och nybakade Scones på Waynes med Hanna.

Och väädret, mh, mh, mhhhh me like.

Ännu en ny Norsjöbo har kommit till världen. Moster Bettan och mamma Kristina. Gratulerar! :)


Nu är det bara 4 dagar kvar på resebyrå sen är det nya sikten mot flygplatsen. Ska bli spännande och kul! :)
Men jag kommer givetvis att sakna detta härliga gäng!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det går bara bra med lillen :)

..Är det nu i helgen det är marknad? :P eller nästa, har ingen direkt koll :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback