Dagbok -93

Jag hittade ett dokument på dataanvändaren på skolan som jag skrev för länge sedan på en tråkig lektion och gjorde finfina bilder till (som jag dessvärre inte får in här på bloggen). Det är en påhittad dagbok  om mig Stina och Tina. Vart fick jag denna konstiga fantasi ifrån?


Måndag den 1 oktober 1993

Skogsturen

Jag Tina och Stina gick i skogen idag.

Tina plockade massa björklöv som var gula, röda och orangea.

Stina hittade en lustig kotte. Den tog hon hem. Sedan traskade vi till en stor kulle med massa mossa. Det var kul. Jätte kul.

Stina halkade när hon klättrade upp på kullen. Hon slog sin rumpa. " Aj aj.."


Tisdag den 2 oktober 1993

Morfar

Idag kom morfar och hälsa på. Jag fick rida i hans knä. Jag skrattade. Han skrattade med. Han har hår i ansiktet. Det sticks. Hejdå.


Onsdag den 3 oktober 1993

Hårt arbete

Idag kom Tina till mig. Stina stannade hemma för hennes mamma ville att hon skulle hjälpa att kratta bakgården. Det blir mycket löv när det är höst. Men det är kul, för då kan man simma i dem. Jag och Tina gick ner till älven och byggde barkbåtar och hade båttävling nere vid älvskanten. Tina vann. Jag blev sur. Men nu är jag glad igen.


Torsdag den 4 oktober 1993

Genidagen

Idag har vi jätte mycket läxa. Jag, Stina och Tina gick ut till vår kulle i skogen för att lära oss läxan. Det var kul. Men jag frös lite i rumpan så jag tror jag kommer att bli sjuk nu. Imorgon ska vi cykla till badhuset. Jättekul! Stina har precis lärt sig simma. Jag och Tina ska använda våra nya simfötter. Jag längtar.                                                                                                                                                                                                                                                                             

'

Fredag den 5 oktober 1993

Disco-dag

Idag är det disco kl 6. Jag Stina och Tina ska gå dit och dansa till Spice Girls. Det ska bli jätte kul. Jag ska köpa en chokladbolle för dom tycker jag om.

Stina tycker om popcorn. Jag tror hon kommer att äta det. Tina skulle ta med sig en guldtia för att köpa en läsk. Vi kanske delar på en hallonläsk. Dom är goda. Jätte goda.  Stina är kär i en pojke som ska gå dit. Han är söt. Jätte söt. Dom kanske håller handen i den stora blåa soffan. Det skulle säkert bli pinsamt. Hon kanske inte kan sova i natt om hon hållit hans hand. Han heter Henry. Han har brunt hår och blåa ögon. Han har fina gröna skor med krulliga gula skosnören. Kl 10 måste jag gå hem.

                                                                                                            

                                                                                      

Kommentarer
Postat av: Tina

Du publicerade ju denna dagbok med bilder å allt för ett tag sedan.. smurto :D

2008-04-11 @ 11:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback