Jag parkerar vart fan jag vill :D

..alla är sjuk sjuk sjuk sjuk.
Stackare. Gustav hostar nätterna i ända, jag hoppas jag inte blir drabbad av det elände han dragit på sig.

Jag är så less på alla dessa jävla Hallå-program där de försöker säga så mkt på så kort tid som möjligt. Eller kort tid, de drar ju ut på tiden så mkt som möjligt för att folk ska ringa in och så att de i sin tur kan tjäna mer o mer pengar. Jag snackar om sånna där gissa-rätt-ord program. Dom suger. Dom är totalt värdelösa. Herregud. Jag skulle vara så less på mig själv efter en halv dag, babblandes i tvrutan om absolut Ingenting.

"Skynda på,ring,annars kanske nån annan hinner före,ja ring nu, kanse är det Sven,kanske är det Margit, ja nu var det längesedan jag pratade med Sven, Ring Nu, kanke blir det jjjjust duuu som jag får prata med, ja ring Nnnnu, vad ska du göra med pengarna om du vinner?kanske en rsa till kariberna?kanske en ny soffa? EEELLLLER kanske bara spara, jaaaaa riiiing nu, kanske blir det jjjjjust diiig jag pratar med ehehehehehehhe.:" ÅÅH HÅLL KÄFTEN.

Igår flippade jag på en gubbe på parkeringen. Det var lite lustigt.
Läget är sådant:
Parkeringen är uppdelad i två, ena delen för de som bor i Skebos fastigheter, andra delen för andra hus här på Frögatan. Båda har iaf en besöksparkering. Där brukar jag parkera ibland. Vårt första möte skedde i sommras.
Jag parkerade på den övre delen (dvs den delen jag egentligen inte "får" parkera på). Mitt emot kommer en gubbe ut ur sitt hyrda garage.
Han: "Ska du till Skebo?"
Jag: "Ehm.. njaäeäe...?
Han: " Detta är inte Skebos besöksparkering. Du får inte parkera här"
Jag: "Ehm.. okej..? *skiter i och går min väg..*

Har fortsatt att parkera där tidigare. Jag har ingen bilså det är mkt sällan jag parkerar där. Igår var ett sådan fall. Jag hade lånat Gustavs bil en sväng och parkerade på samma plats som Gustav tidigare hade lämnat bilen på. Där står den där j*vla gubben vid sitt garage. Han står och väntar. Jag förstod att han ville prata med mig så jag siter snällt kvar i bilen för att han inte ska kunna gorma åt mig. vad gör gubben? Jo, han går fram till bilen och knackar på dörren. Jag öppnar.
Han: Du vet att det här inte är Skebos parkering. Du får inte parkera här.
Jag: Men vad fan bryr det dig vart jag parkerar?
Han: Denna parkering tillhör andra fastigheter. Det är för deras besökare den är till för.
Jag: Jaha, men vad spelar det för roll för dig? DU har ditt garage, du blir ej drabbad om jag står här.
Han: Näää, men jag har sagt det. Jag vet att du bor här. Jag har sett dig flera gånger.
Jag: Jaha men skit i vad jag gör här. Jag parkerar vart fan jag vill. Det är inte dina bekymmer
Han: Ookej nänä men du vet att du kan få böter..*vänder sig om och börja gå*
Jag: Jaha, och? Det är väl mitt problem? * Låser bildörren och går..*

Förlåt mr. Parkerinspolis för att du inte har mer till liv än att vakta mig utanför ditt garage varje gång jag parkerar där ( dvs ca 1 gång/månaden) Dessutom tror jag inte någon har koll på om besökarna besöker någon hos Skebos fastigheter eller de andra. Vem bryr sig! Får jag böter så är det min böter. Inte din. Åh..
image64

Men eftersom jag är ganska snäll av mig och har hög toleransnivå så fick jag lite ångest efter det att jag hade landat efter min förbannad:het.
Nästa gång ska jag bara le mot honom och säga " Förlåt mig mr Parkeringspolis, men skaffa en hobby"
Eller vad tycker ni? Hjälp mig, hur ska jag på bästa sätt gottgöra Mr Inget liv men ändå få han att känna att han är ganska oviktig? Mig trampar man inte på ;D




Jag fick komplimang av en okänd dude på msn idag. 
Pascal säger:

"DU har en bra blogg .. Rolig att läsa"

Tack så mkt:D

Vem läser den? Skriv skriv skriv, jag vill veta. Jag kanske skriver för jäves. Eller för Pascal !
Let me know ;D

Tudliuu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback