Det senaste halvåret.

Idag satt jag och Katten och diskuterade om vårat val, över en fika ( som varade i 2 timmar och 15 min)
Hon frågade mig om jag någon gång funderat om det är detta jag drömt om, att gå den utbildning jag går.
Är det det jag velat när jag sökte? Är det min dröm? Känns det rätt nu? Är-DET-VERKLIGEN-DETTA-JAG-VILL-GÖRA?
Är det värt dom 96.700:- som jag blir återbetalningskyldig ?
Det känns som det.. Ja... det är nog värt det.
Jag har utvecklats så grymt mycket på sån kort tid. Lärt mig sååå mycket på 6 månader. Inte bara om sånt som hör utbildningen til utan om mig själv med. Står på mina egna ben.
Framför allt vilken turn mitt liv tagit. Alla nya vänner jag fått... Mitt sociala liv. Allt passar mig perfekt... Jag skulle kunna vara student resten av mitt liv. Det är så underbart kul. Kan bara tänka mig vad jag kommer att berätta för mina framtida barn..

har ni någon aning om hur fruktansvärt mycket pengar det kostar flygbolaget för varje minut att stå stilla på en flygplats?
har ni någon aning om vilka summor det rör sig om att starta planet och lyfta upp mot skyn?
jag kan bara tänka mig vilken frustration det är för de stackars flygvärdinnorna när en passagerare krånglar och har sig i kabinen innan avgång... allt handlar om pengarpengarpengar...

jag har redan börjat bli lite rese/flygplansbesatt i huvudet, kan bara tänka mig hur det kommer att bli efter några år i branschen. ;)

tänkte också på en sak här om dagen .. att det är intressant att vi, som var/är som tajtas i kompishögen, valt turist och resebranschen. Maria, destinationsutvecklare.. Lollan, reseguide... Tina,resekonsult.. Jag,resekonsult....
4/ 10-12 st är ändå ganska mycket ;-D

Kul att det är så många som är nyfikna av sig. 1600 sidvisningar av min blogg och  327 olika besökare. Funny :) 

Snart bär det av mot Göteborg. Studieresa (och självklart partaj med klassen) Ska bli urkul. Sen utlandsresan i maj.
Mycket skoj som händer i vår gott folk.

Längtar till helgen.... ( typiskt mig att längta en vecka i förväg)

Ni får gärna fälla en lustig kommentar här under. ;-P

Vi ses/hörs (?) .....


Kommentarer
Postat av: Maria

Ja, haha de är som ganska konstigt! Men heeelt rätt!!!!;)

2007-02-19 @ 21:14:17
Postat av: mathilda

Hej! Anledningen till att jag skriver dig carina är för att jag senaste tiden funderat på att studera till just resekonsult. och det är grymt svårt att hitta information om jobbet, vad det innebär med lön etc...

hade blivit så tacksam om du hade kunnat skriva mig ett par rader då du är resekonsult och faktiskt vet vad jobbet innebär ute på fältet. mvh mathilda

2008-06-17 @ 16:02:34
Postat av: Katrin

Hej!

Jag känner att jag vill fråga dig om precis samma sak som Mathilda redan gjort ser jag.

Funderar på att gå utbildningen men vill gärna gå en ky-utbildning, går du det nu kanske?

Håller koll här med spänning och ser efter när du skriver igen :)

Mvh Katrin

2008-11-24 @ 19:18:59
Postat av: Katrin

Om du har tid/lust får du gärna svara med ett mail.

Skulle bli jätte glad då jag funderar starkt på att söka utbildningen.



Mvh Katrin (igen)



[email protected]

2008-11-24 @ 19:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback