Jag, funderingar och tanten i "Den där Mary"

Dags igen då för The Tiny.

Idag är en såndär lugn dag här på Resesäljarna. En såndär dag som är rätt skön, men långsam, långsam som en snigel!  Så därför tänkte jag roa mej med ännu ett inlägg här i Karahoe's blogg!


Börjar med att berätta vem jag är: Jag är Tiny Tina, en lite för kort volleybollspelande quiga som visar  tydliga tecken på shopoholism. Även kanske alkoholism, men det kommer jag till senare. Jag bor just nu med min magiskt fräscha och snälla kompis Anna, jag hyr in mej i hennes etta, tills jag får min lägga. Min lägga får jag i slutet av Januari, då är min praktik slut. Jag är inte som andra, jag bor minsann inte i den ort där jag ska spendera mina dagar! Åhh, lovely att åka buss 4 timmar varje dag!

Jag är singel och kär i kärleken. Tycker om att skratta, lägga in ironiska kommentarer, dra dåliga skämt, sjunga, prata, mysa, sola, bada, tjoa, tjimma, dansa, fundera på ovärda saker och mycket mycket mer!  

Jag är dålig på att handla julklappar, hur mycket jag än försöker så slutar det med att jag handlar nått till mej själv! Själviskt eller ett tecken på ismen jag nämnde tidigare?!  Jag ska dock ta tag i julhandlandet, snart...det är bara så jävla kallt nu!

Nu  till alkoholismen, jag vet, jag är absolut inte alkoholist, men kärleken till rött vin (som både jag och anna delar) har nått höjder jag aldrig kunnat ana! Promenerandes hem en fredagkväll...jobbveckan är slut, helgen är kommen...ett glas rött...mmmmmm, leendet på mina läppar går inte att sudda bort. Ett glas rött. Är jag vuxen nu eller? Kommer jag att bli som tanten i "Den där Mary", solbränd och vinpimplande?

Nyår är och verkar tydligen alltid ska vara ett problem? Samma visa varje år, var ska vi vara? vad ska vi äta? vilka ska komma ? och ännu en gång VAR SKA VI VARA?! Det finns kanske 13-16 villor bland mej och mina kompisars föräldrar.. nån borde vara tom? Visst är vi nog vuxna nu att kunna ha en fest utan att det spårar ut? Svar: JA! men på nått jävla vänster lever rädslan kvar inom oss, att det ska spåra, vet inte ens om jag någon gång varit på en fest i nåns föräldrars hur som har spårat? aja, Jag å Karkan får hoppas på att det finns platser kvar till OMY!


Åhh, igår! Jag å Anna satt och såg på "Christine" ... då började dom prata om mens (vet att det kan kännas lite blä att ta upp, men strunt i det) Christine påstod att hennes ex inte hade nån aning om vad som hände i kroppen hos kvinnor och varför det leder till mens..... Efter en stunds funderande insåg  jag och anna att vi fan inte hade en aning om var blodet kommer ifrån? Vi vet dedär om ägget och om det blir befruktat så fastnar det på nått vänster, och om det inte simmar in nån spermie så "rullar det vidare" ...men sen tog det stopp för oss! Är vi bara dumma i huvudet? Ska man veta det? Vi tyckte att vi borde veta det, men trots läsning på wikipedia så blev vi inte direkt klokare på varfaen blodet kommer ifrån! haha!

Andra funderingar som tagits upp av mej och anna är : Hur fungerar dedär med månen å solen och jorden?! Hur kan ljud fastna på dedär snöret som finns på kasettband? Hmm...borde vi gå om mellanstadiet kanske?

Det är kallt, jag fryser. Samma sak varenda vinter...samma fråga varje vinter! VARFÖR BOR JAG DÄR DET ÄR KALLT?!

 ~Ge mej ett glas vin och sätt mej på en solstol vid havet i nått varmt land~ 


Jag om 40 år?


Tack för mej!

//Tiny Dancer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback