118 100

Nu har min kära fyrkant åkt tillbaka till huvudstaden. Känns tomt, men det går bra ändå :) Har bestämt mig nu för att jag åker ner i början av mars. Kan inte vänta längre än så. Mitt sug är oerhört :)

I denna rastlöshet så kikar jag på frågorna som ställts till 118 100. Här är några intressanta frågor:

  • Vad är definitionen på normalt?
  • Man brukar definiera normal som någon eller något som inte avviker från den grundläggande typen. Denna fråga är i många fall subjektiv.


     

  • När kommer solen att slockna ?
  • Om sisådär 5-6 miljarer år beräknas Solen slockna. Då har den använt så mycket av dess inre bränsle att den kommer genomgå mycket dramatiska förändringar. Först kommer Solen att svälla enormt och sedan kommer den kollapsa och bli en s k vit dvärgstjärna. Ha en bra dag!



     

  • Vad händer när men få en så kallad brainfreece?
  • Ungefär 1 av 3 personer upplever fenomenet "brainfreeze" då man förtär någon kallt som t.ex. glass. Detta fenomen uppenbarar sig då den kalla glassen kyler ner blodkärlen i gommen så att de drar ihop sig. När sedan kärlen värms upp igen så börjar blodet rusa tillbaka till dem. Vid det tillfället så sänder nerverna iväg signaler för smärta till hjärnan. Därav får du tillfälligt ont i pannan.



     


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar:

    Trackback