smink smink smink

Jag blir alltid inspirerad av kändisar och andra snygga männikor när det kommer till make up. Att försöka efterlikna deras stil på sminket.

Såhär sminkar Jag mig till fest

1,  Ansiktet

Innan sminket kommer på blir det givetvis en rejäl rengöring och insmörjning av ansiktscreme. En bra bas.

- 3 i 1`Täckstift`,Make Up Store.
- Foundation, Dior Forever. FInns att köpa på Kicks
- Kakpuder, Dior. Kicks eller
Strawberrynet
- Solpuder, H&M
- Ett lätt rosa Rouge, Dior




2, Ögon

Inga rester av gammal mascara här inte. Ren och fint ska det vara. Bäst blir det med ett underlag på ögongloben. Ett löspuder eller kalkpuder för bättre fäste.

- Ögonbrynspenna, H&M
- Mascara, Loréal Telescopic
- Matt mellanbrun ögonskugga längs underfranskanten, Cosmetic
- Asfaltsgrå puderformad ögonskugga, Face STHLM
- Blöt eyeliner, H&M
-
Avslutandes med en `gucciskugga` längs ögonglobens kant, Färgen  "Rich Bitch Brown", Make Up Store


 
3, Läpparna
Jag är TOKIG i läppglans. Helst något diskret men massa glans och glitter. Lovely.
Mina favoriter är dessa.

- Superglossigt ljusbrunt, Max Factor, H&M
- Sockersött glans, Incolor by Jordan, New York
- Glitterglans, Lóreal, KappAhl
- Glam Shine, Lóreal, H&M
- Dior Kiss, Kicks



Det var mina tips. Dela gärna med er av era! :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Telescopic mascaran är the shit! Jag har också den. I love it ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback