inredningsfingarna kliar.

Idag var en tuff dag. Kände redan igår kväll att jag började ha ont i käkarna, halsen var öm och uppsvullen, jag kände mig allmänt hängig. Och under natten har jag vaknat flera gånger pga halsen. Men jag åkte till jobbet ändå trots förmodad feber och diverse. De gick ändå.

Efter jobbet mötte jag upp mooor lilla moor som befann sig i stan. Jag käkade middag och bjöd henne på fika. Sen köpte jag en liten kärlekspresent "bara för att" till Fredrik som han ska få när han kommer hem. En parfym.

Jag budade på en gammal koffert på tradera igår. En röd söt som jag tänkte ha öppen med tidningar i, i läshörnan vid den förhoppningsvis framtida lilla gungstolen som jag ska införskaffa.


Och jag måste visa det superfina skrivbordet som jag och syrran hade i vårt gemensamma flickrum när vi var små, som jag tidigare i höstas grävde fram ur uthuset hemma hos mamma och pappa. Efter lite ommålning och nya knoppar så blev det såhär fint:


Nu har vi börjat få någorlunda ordning på hallen med, som jag trodde skulle vara ett hopplöst fall. Av någon outgrundlig anledning har färgtemat varit rosa/ljunglila ;) Nemen oj så tokigt då. Och här är Lisbeth Dahl-burkarna jag budade hem tillsammans med ett ihop-plock av blomkvistar och diverse från Blomsterlandet



Vi beställde hemmagjorda hyllplan till datarummet i olika längder och även en som ska sitta längs hela väggen och ovanför dörren men när vi fick hem dom så insåg jag att jag angivit fel mått, så nu har vi beställt nya av en annan med lite bredare mått. Med lite gamla böcker, LP-skivor och diverse att ha på så blir det nog ett perfekt Beatles-rum för Fropps :) Jag älskar att kunna återanvända gamla möbler och dyl. och fixa upp så man själv vill ha det.

Nu ska jag bosätta mig framför TV´n resten av kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback